Employer branding: podstawy pojęcia i praktyczne realizacje
dodał: Sylwester,2019-02-06

Współczesny rynek pracy okazuje się trudny nie tylko dla pracownika, ale także dla przedsiębiorstwa, które chce zatrudniać fachowców z danej dziedziny. W związku z nadmiarem humanistów, przy jednoczesnym niedoborze osób o wykształceniu technicznym, firmy muszą stosować nowoczesne formy przyciągania profesjonalistów nie tylko poprzez względy ekonomiczne, ale również tak zwany employer branding.

Employer branding we współczesnych przedsiębiorstwach
Można powiedzieć, że employer branding to oferta, jaką firma przygotowała na potrzeby zwerbowania pracownika: zawiera nie tylko samą informację na temat pracodawcy (prestiż, ścieżki kariery, możliwości rozwoju, szkolenia) ale także wszelkiego rodzaju benefity, niekoniecznie związane z samym wykonywaniem konkretnego zawodu. Dobrym przykładem mogą tu być choćby profity, jakie firmy oferują w ogłoszeniach o pracę na portalach w rodzaju pracuj.pl: jest tam określona nie tylko sama praca, ale również przywileje, na jakie może liczyć pracownik. W zależności od firmy będzie to na przykład pakiet zajęć sportowych, opieka medyczna, dofinansowanie do wczasów, wyprawka dla dziecka, strefa relaksu w miejscu pracy, darmowe przekąski i tym podobne.

Employer branding w praktyce
Kiedy zaczynamy studiować współczesne oferty pracy, szybko zorientujemy się, że liczące się firmy zapewniają nie tylko godziwe wynagrodzenie, ale premiują swoich pracowników na wiele sposobów, poprzez m.in.:
• szkolenia prowadzone wewnątrz firmy oraz przez podmioty zewnętrzne;
• dofinansowanie do kursów językowych bądź studiów;
• premiowy system wynagrodzenia, gdzie poza gwarantowaną podstawą otrzymujemy także część zależną od naszego zaangażowania w pracę;
• ofertę socjalną (dopłata do wczasów, refundacja wyprawki dziecięcej, paczki świąteczne);
• kartę multisport i prywatną opiekę medyczną.
Według prognoz na najbliższe lata w Polsce ciągle będziemy obserwować zbyt niską podaż pracowników, przez co employer branding będzie jednym ze skuteczniejszych narzędzi, które zapewnią firmie lojalnych specjalistów.

Podsumowanie
Współcześnie praca to nie tylko klucz do zdobycia wynagrodzenia: w dobie braków odpowiednio wykształconych i doświadczonych kandydatów coraz większą rolę odgrywają zagadnienia, które zbiorczo określamy mianem employer brandingu. Warto pamiętać, że termin ten obejmuje nie tylko wymienione wyżej bonusy, dzięki którym firma jest w stanie przyciągnąć wykwalifikowanych pracowników, ale również trudniejsze do wykazania walory niematerialne, takie jak poczucie zadowolenia z pracy dla danego przedsiębiorstwa i świadomość współtworzenia jego polityki.



powrót

Zobacz także:


Segreguj odpady i odbieraj nagrody!
W Ciechanowie przeprowadzony zostanie innowacyjny Program Pilotażowy Systemu Indywidualnej Segregacji Odpadów. Jest to autorskie rozwiązanie Grupy T4B mającej swoje biuro…
Ciechanowska Gala Sportu: stypendia, nagrody, wyniki plebiscytu
Miasto zorganizowało Ciechanowską Galę Sportu, skierowaną do lokalnych środowisk sportowych. W uroczysty sposób docenione zostały młode talenty oraz doświadczeni zawodnicy i trenerzy

czytaj więcej
Jakie zainteresowania wpisać do swojego CV?
Po uzupełnieniu CV o doświadczenie zawodowe, wykształcenie i umiejętności pora na przedstawienie swoich zainteresowań. Niektórzy zupełnie rezygnują z tej rubryki, a szkoda – bowiem…

czytaj więcej
Jakie umiejętności warto wpisać do CV?
Wiele osób staje przed problemem - co wpisać w rubrykę "umiejętności" podczas pisania CV? Na co zwróci uwagę pracodawca, co go zachwyci, a czego lepiej nie wpisywać? Co jeszcze…

czytaj więcej

REKLAMA

ZAPROSZENIA


Uniwersytet Trzeciego Wieku
 Aerobik, język angielski, język niemiecki, Nordic Walking, zajęcia ruchowe, basen i inne zajęcia. Szczegóły znajdą Państwo w COEK Studio mieszczącym…

Reklama

Reklama

kalendarz imprez


<< 24 lutego 2019 >>

Nd Pn Wt Śr Cz Pt Sb
01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28

Reklama

sonda

Odwiedziłem już restaurację McDonald's w Ciechanowie
TAK
NIE
Nie chodzę do takich restauracji

reklama


KONTAKT:

Telefon:
736 223 031
email: redakcja@ciechanowonline.pl