Call center - doświadczenie, które procentuje?
dodał: Sylwester,2019-02-06

Wokół pracy w call centers narosło wiele mitów: z jednej strony same osoby, które przepracowały w ten sposób jakiś czas, często wskazują na stresującą atmosferę, ciągły kontakt z trudnym klientem oraz kłopoty z “wyrobieniem” planu sprzedażowego jako zdecydowane wady tej profesji; natomiast klienci call centers wskazują na niskie kompetencje i agresywną sprzedaż, prowadzoną przez konsultantów. Warto przekonać się, jak rzeczywiście wygląda współczesna praca “na słuchawce”.

Na czym polega praca w call centers?

Nie da się ukryć, że oferty pracy w call centers stanowią spory procent propozycji na portalach w rodzaju pracuj.pl. Zwykle praca dla firm tego rodzaju nie stawia przed kandydatem specjalnych oczekiwań: choć coraz częściej w Polsce spotykamy ogłoszenia dotyczące pracy dla zagranicznych koncernów (gdzie komunikacja powinna być zwykle prowadzona w języku angielskim bądź niemieckim), które hojnie opłacają swoich konsultantów, to praca dla firm polskojęzycznych nie obliguje kandydata w zasadzie do niczego, poza ukończeniem szkoły średniej. Ogromną zaletą takiej pracy jest fakt, że zanim ją rozpoczniemy, przechodzimy zwykle kilkutygodniowe szkolenie, które ma nauczyć nas oferty produktowej oraz technik marketingowych. Kiedy już zakończymy szkolenie, możemy rozpocząć pracę albo na linii połączeń wychodzących (gdzie sami dzwonimy do bazy klientów) albo przychodzących (gdzie odbieramy połączenia od klienta).

Czego uczy praca “na słuchawce”?

• opanowania i cierpliwości: po zaprawie w call center niestraszne nam będą żadne oferty pracy, które dotyczą obsługi klienta czy negocjacji marketingowych
• umiejętności przyswajania potrzebnych informacji: pracując na słuchawce szybko rozpoznajemy najczęściej powtarzające się problemy klientów i potrafimy na nie błyskawicznie reagować
• pracy w warunkach zmianowych: zdecydowana większość firm z tej branży pracuje w systemie co najmniej dwuzmianowym - opanowanie takiego systemu pracy pomoże nam odnaleźć się w każdej innej firmie, gdzie również będzie praca zmianowa
• inteligentnego reagowania na argumenty rozmówcy - każdego dnia rozmawiamy z dziesiątkami klientów, którzy będą prezentować różne problemy i próby ich rozwiązania
• umiejętności skutecznego mówienia: nie chodzi tylko o techniki marketingowe, ale również o aspekty pozamerytoryczne, takie jak tempo mówienia czy tembr głosu

Kto powinien unikać pracy w call center?

Zdecydowanie nie jest to praca dla osób, które łatwo się poddają: jeśli zniechęcasz się po kilkunastu próbach nieskutecznych negocjacji z klientem, nie zrealizujesz planu sprzedażowego, co bezpośrednio przełoży się na niższe wynagrodzenie.



powrót

Segreguj odpady i odbieraj nagrody!
W Ciechanowie przeprowadzony zostanie innowacyjny Program Pilotażowy Systemu Indywidualnej Segregacji Odpadów. Jest to autorskie rozwiązanie Grupy T4B mającej swoje biuro…
Ciechanowska Gala Sportu: stypendia, nagrody, wyniki plebiscytu
Miasto zorganizowało Ciechanowską Galę Sportu, skierowaną do lokalnych środowisk sportowych. W uroczysty sposób docenione zostały młode talenty oraz doświadczeni zawodnicy i trenerzy

czytaj więcej
Jakie zainteresowania wpisać do swojego CV?
Po uzupełnieniu CV o doświadczenie zawodowe, wykształcenie i umiejętności pora na przedstawienie swoich zainteresowań. Niektórzy zupełnie rezygnują z tej rubryki, a szkoda – bowiem…

czytaj więcej
Jakie umiejętności warto wpisać do CV?
Wiele osób staje przed problemem - co wpisać w rubrykę "umiejętności" podczas pisania CV? Na co zwróci uwagę pracodawca, co go zachwyci, a czego lepiej nie wpisywać? Co jeszcze…

czytaj więcej

REKLAMA

ZAPROSZENIA


Tańsze korzystanie z basenu solankowego w DPS
Od 18 lutego 2019 r. istnieje możliwość tańszego korzystania z solankowego basenu rehabilitacyjnego, mieszczącego się w budynku DPS KOMBATANT zlokalizowanego…
Uniwersytet Trzeciego Wieku
 Aerobik, język angielski, język niemiecki, Nordic Walking, zajęcia ruchowe, basen i inne zajęcia. Szczegóły znajdą Państwo w COEK Studio mieszczącym…

czytaj więcej

Reklama

Reklama

kalendarz imprez


<< 23 lipca 2019 >>

Nd Pn Wt Śr Cz Pt Sb
01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Reklama

sonda

Odwiedziłem już restaurację McDonald's w Ciechanowie
TAK
NIE
Nie chodzę do takich restauracji

reklama


KONTAKT:

Telefon:
736 223 031
email: redakcja@ciechanowonline.pl